Wizerunek Warszawy w działaniach promocyjnych władz lokalnych i świadomości społecznej

  • Producent: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
  • Dostępność: Brak
Tytuł: Wizerunek Warszawy w działaniach promocyjnych władz lokalnych i świadomości społecznej
Autor: Dudek-Mańkowska Sylwia
Wydanie: 1
Rok: 2011
Format: 16.0x23.5cm
Stron: 254
ISBN: 9788323507963
"Badania nad wizerunkami miejsc prowadzone są od lat 70-tych XX w. przez przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Problematyka dotycząca formowania się wizerunku miasta nadal znajduje się przede wszystkim w obszarze zainteresowań ekonomistów, socjologów, psychologów, specjalistów od zarządzania oraz osób zajmujących się rynkiem środków masowego przekazu.
W pracy wskazano także na znaczące możliwości wykorzystania badań geograficznych w zarządzaniu miastem. Do zagadnień szczególnej wagi należy zaliczyć kształtowanie wizerunku obszaru oraz efektywne nim zarządzanie. Z punktu widzenia poruszanych zagadnień oraz ze względu na zastosowane podejście metodyczne oceniane opracowanie wkracza w zakres przedmiotowy marketingu terytorialnego (geograficznego). Przekraczanie granic dyscyplin naukowych należy także uznać za atut tej pracy. Geografowie otrzymują interesujące narzędzie badawcze, pozwalające na włączenie się do międzydyscyplinarnych studiów nad współczesnymi problemami społeczno-gospodarczymi."