Unity. Przewodnik projektanta gier. Wydanie III

  • Producent: Helion
  • Dostępność: Brak
Tytuł: Unity. Przewodnik projektanta gier. Wydanie III
Autor: Mike Geig
Rok: 2019
Stron: 406
ISBN: 9788328357860
"Za sukces gry komputerowej odpowiada nie tylko wciągająca fabuła. Niezwykle ważne są również strona wizualna, grywalność i poziom trudności - zbyt łatwa gra nie jest dla użytkownika wyzwaniem. Masz już projekt gry, która spełnia te warunki? Zatem potrzebujesz jeszcze tylko dobrego narzędzia do jej zbudowania. Takim narzędziem jest silnik Unity - zaawansowane środowisko do tworzenia gier 3D, prezentacji i animacji dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Co istotne, wokół Unity jest skupiona ogromna społeczność pasjonatów, gotowa do niesienia pomocy początkującym.

Ta książka jest trzecim, uzupełnionym i zaktualizowanym wydaniem lubianego przewodnika, dzięki któremu błyskawicznie nauczysz się podstaw tworzenia gier w Unity. W ramach 24 lekcji, z których żadna nie powinna Ci zająć więcej niż godzinę, zapoznasz się z podstawami i zaawansowanymi technikami wykorzystywania silnika Unity. Znajdziesz tu przejrzyste instrukcje krok po kroku, wskazówki, praktyczne przykłady oraz ćwiczenia i quizy, dzięki którym utrwalisz nabytą wiedzę. Dowiesz się, jak korzystać z nowo udostępnionych w Unity narzędzi, między innymi do pisania 2D, jak używać maszyny stanów i czym jest nowa oś czasu. Bardzo ważnym elementem książki są lekcje dotyczące dopracowywania szczegółów oraz kompilacji całej gry.

W tej książce między innymi:

solidne wprowadzenie do silnika gier i edytora w Unity 2018
tworzenie światów, obiektów i programowanie zachowania postaci
implementacja intuicyjnych graficznych interfejsów użytkownika
sterowanie postacią gracza i symulowanie zjawisk fizycznych w grze
integracja dźwięku z akcją w grze
wykorzystywanie przyśpieszeniomierzy i ekranów dotykowych w urządzeniach mobilnych
Unity: jaką grę dziś zaprojektujesz?
O autorze
Mike Geig jest zarówno doświadczonym nauczycielem, jak i twórcą gier komputerowych, a obie profesje udaje mu się z powodzeniem łączyć. Obecnie prowadzi zajęcia z tworzenia i projektowania gier na Stark State College oraz w Cleveland Institute of Art. Zajmuje się również tworzeniem screencastów dla Unity Technologies i jest członkiem sekcji Unity Learn."