"Bankowość osobista (personal banking) to zindywidualizowana obsługa bankowa osób prywatnych o ponadstandardowym potencjale finansowym i/lub opiniotwórczym, świadczona przez wyspecjalizowanych pracowników bankowych, z wykorzystaniem w szczególności rachunku osobistego typu premium. Bogacące się polskie społeczeństwo i rosnąca klasa średnia poszukuje ponadstandardowej oferty bankowej. Tymczasem oferta bankowości prywatnej (private banking), adresowana do najzamożniejszych klientów, często pozostaje poza zasięgiem klientów (średnio)zamożnych (affl uent). Lukę w tym środkowym segmencie zapełnia bankowość osobista (premium), o której traktuje niniejsza pozycja.
W książce zaprezentowano wszystkie instrumenty finansowe, które służyć mogą klientowi zamożnemu banku zarówno do codziennego zarządzania finansami osobistymi, jak i długoterminowego planowania emerytalnego. W kolejnych rozdziałach przedstawiono: charakterystykę banku i jego klienta, analizę specyfiki bankowości osobistej i jej oferty, rachunki bankowe i operacje płatnicze, kredyty, produkty inwestycyjne i ubezpieczeniowe, karty płatnicze i związaną z tym infrastrukturę, a także inne instrumenty bankowości i finansów elektronicznych, w tym najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne. Pozycję wzbogacają najnowsze statystyki i aktualne rozwiązania prawne.
Książka stanowi kompendium wiedzy adresowane do trzech grup Czytelników:
• klientów banków, zwłaszcza osób o wyższym potencjale finansowym, szukających bardziej wyrafinowanych i nowych rozwiązań bankowych,
• studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, zwłaszcza specjalności finansowych i bankowych,
• pracowników instytucji finansowych, zwłaszcza bankowych doradców klientów zamożnych."
W książce zaprezentowano wszystkie instrumenty finansowe, które służyć mogą klientowi zamożnemu banku zarówno do codziennego zarządzania finansami osobistymi, jak i długoterminowego planowania emerytalnego. W kolejnych rozdziałach przedstawiono: charakterystykę banku i jego klienta, analizę specyfiki bankowości osobistej i jej oferty, rachunki bankowe i operacje płatnicze, kredyty, produkty inwestycyjne i ubezpieczeniowe, karty płatnicze i związaną z tym infrastrukturę, a także inne instrumenty bankowości i finansów elektronicznych, w tym najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne. Pozycję wzbogacają najnowsze statystyki i aktualne rozwiązania prawne.
Książka stanowi kompendium wiedzy adresowane do trzech grup Czytelników:
• klientów banków, zwłaszcza osób o wyższym potencjale finansowym, szukających bardziej wyrafinowanych i nowych rozwiązań bankowych,
• studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, zwłaszcza specjalności finansowych i bankowych,
• pracowników instytucji finansowych, zwłaszcza bankowych doradców klientów zamożnych."